website-pro

10 dingen die klanten willen op een website

"Kleine bedrijven kunnen meer plezier beleven aan hun sites, meer nog dan grote bedrijven", zegt Alice Bredin, president van Bredin Business Information, een bedrijf in Cambridge, Massachusetts, dat grote business-to-business-bedrijven helpt zichzelf op de markt te brengen voor kleine bedrijven. "Een kleine bedrijfssite moet iets bevatten dat de creativiteit en persoonlijkheid van de eigenaar weerspiegelt."

10 dingen die klanten willen op een website

Waarom je niet altijd groter moet voordoen dan je bent.

Hier zijn de 10 belangrijkste dingen waarvan experts zeggen dat klanten die willen weten:

  1. Waardoor is uw bedrijf uniek
    Beantwoord de vraag “Wie ben je?” zo interessant en overtuigend (en eerlijk) mogelijk. Dit omvat het schrijven van managementbiografieën waarin uw expertise, jarenlange ervaring en eventuele unieke kenmerken of details worden genoemd waarmee u zich van anderen kunt onderscheiden.

    U moet antwoorden, zegt Bredin: ‘Wat is er uniek aan uw bedrijf? Waarom zou ik bij u kopen?’ Dit ontbreekt op veel bedrijfssites omdat de eigenaren niet het strategische denken hebben gedaan dat nodig is om dat uit te zoeken, zegt ze.

    Wees ook beknopt, voegt Cutler toe. ‘Je hoeft geen roman te schrijven.’

  2. Een duidelijk beeld van wat uw bedrijf te bieden heeft
    ‘Het is ongelooflijk hoeveel sites u bezoekt en u weet niet zeker wat het bedrijf te bieden heeft’, zegt Bredin. Maak er een prioriteit van op uw startpagina om op zijn minst algemene informatie te geven over uw producten en / of diensten, met links naar details op een productenpagina.

    Veel servicegerichte bedrijven, zegt Cutler, zijn bezorgd om te veel informatie over hun aanbod te onthullen om concurrentieredenen. Sommigen zijn ook van mening dat consumenten geen reden zullen hebben om telefonisch contact met hen op te nemen als ze alles krijgen wat ze nodig hebben van de website. ‘Er moet een balans worden gevonden’ om de potentiële klant voldoende informatie te geven om een ​​koopbeslissing te nemen, zegt ze. Vaker wel dan niet, zullen consumenten geen contact opnemen met een bedrijf voor de ontbrekende productinformatie – ze gaan gewoon door naar een concurrent.

  3. Contactgegevens, waaronder een telefoonnummer en fysieke locatie
    Dit lijkt misschien een goed idee, maar veel bedrijven zijn opzettelijk vaag over hun locatie. Sommigen geven er de voorkeur aan al hun zaken online te doen en zien geen noodzaak om een ​​adres of telefoonnummer te publiceren. Anderen zijn thuis of maken zich zorgen dat het geven van een straatadres of woonplaats hen op de een of andere manier zal hinderen.

    “Dit is een must en het is een kleine manier om geloofwaardigheid en vertrouwen op te bouwen” bij de consument, zegt Wayne Porter, medeoprichter van ReveNews, een online marketingpublicatie, en voormalig senior onderzoeksdirecteur bij FaceTime, een leverancier van zakelijke beveiligingsoplossingen. ‘Een telefoonnummer, een straatadres en zelfs foto’s dragen bij tot het opbouwen van geloofwaardigheid.’

    Het tonen van een fysieke locatie, zelfs een locatie die niemand ooit zal bezoeken, stelt een klant gerust dat uw bedrijf echt en legitiem is, zegt Bredin.

  4. Validatie door derden
    Dit betekent klantengetuigenissen, klantenlijsten, casestudy’s, prijzen en erkenningen die u heeft ontvangen, positieve nieuwsberichten en dergelijke. Potentiële klanten willen inderdaad weten met wie u zaken doet en wat huidige klanten te zeggen hebben over hun ervaringen. Dergelijke items ‘vormen het fundament van vertrouwen’, zegt Porter.

    Klantenlijsten zijn vooral belangrijk als uw klanten bedrijven zijn. ‘Als je een aantal grote klanten hebt, zien mensen dat graag’, zegt Cutler. Maar zorg ervoor dat u goedkeuring krijgt van degenen die u als klanten opgeeft, voegt ze eraan toe.

    Porter voegt eraan toe dat aanwezigheid op sociale netwerksites en blogs, met name die in uw branche, een steeds populairdere vorm van validatie bij klanten wordt. ‘Sociale netwerken hebben nu een sterke validatie’, zegt hij.

  5. Secure Socket Layer (SSL)
    SSL is een coderingssysteem dat de privacy beschermt van gegevens die worden uitgewisseld tussen een klant en een website. Als u een e-commercesite heeft die creditcardgegevens gebruikt, willen klanten weten dat hun gevoelige gegevens zijn versleuteld. Krijg SSL als je het niet hebt. Als u dat doet, laat klanten dat dan weten en over eventuele andere waarborgen die u proactief neemt.

  6. Gebruiksgemak en navigatie
    Als mensen het niet kunnen vinden, kunnen ze het niet kopen. Porter adviseert om sites “helder, schoon en gemakkelijk te navigeren” te houden, maar ook voor site-eigenaren om verkeer en gebruikspatronen te bestuderen om hun sites aan te passen op basis van waar bezoekers voor komen. ‘De mogelijkheid om een ​​site te doorzoeken is erg belangrijk’, zegt hij. ‘Bedrijven moeten hun zoekgegevens bestuderen om te zien of er trends zijn en wat ze centraal moeten stellen.’

  7. Duidelijke begeleiding bij uw processen
    Laat klanten stap voor stap belangrijke dingen weten, zoals hoe ze moeten bestellen – en waar ze heen moeten en wat ze moeten doen als er iets ongewoons gebeurt. Klanten willen ook weten wat uw verzendkosten en procedures zijn en hoe ze statusrapporten kunnen krijgen. (Vermeld uw verzendkosten en procedures niet nadat mensen hun creditcardgegevens hebben ingevoerd, dringt Cutler aan.) Last but not least willen klanten weten hoe u met klachten en problemen omgaat, retourprocedures en of u een geld-terug-garantie hebt.

    Uw processen kunnen worden beschreven op een pagina met veelgestelde vragen (veelgestelde vragen) of afzonderlijke “hoe te bestellen”, verzend- en / of bevestigingspagina’s. Geef een manier op waarop klanten contact kunnen opnemen met uw bedrijf of uitvoeringskantoor voor meer informatie.

  8. Een mogelijkheid om feedback te geven
    Moedig feedback over uw producten en diensten, uw bestelproces en uw site in het algemeen aan door een feedbackmechanisme te bieden – feedbackformulieren of e-maillinks. Niet elk klein bedrijf geeft er de voorkeur aan om dit aan te bieden, in sommige gevallen vanwege beperkte middelen. “Je wilt zeker kijken hoe en welke feedback je moet verzamelen, en je zou moeten overwegen om de klant een beloning of voordeel te bieden”, zegt Porter. ‘Misschien krijg je een aantal goede verhalen voor op je site of in je blog.’

  9. Duidelijke oproepen tot actie
    Klanten willen borden of buttons om te kunnen handelen, of het nu gaat om “Koop nu” of “Meld je aan voor onze nieuwsbrief” of “Klik hier voor meer informatie”. Maar veel sites voor kleine bedrijven bieden geen calls-to-action of ze presenteren ze niet duidelijk genoeg, zegt Cutler. ‘Dit is een van de grootste dingen die me dwarszit’, zegt ze. ‘Als je een vast publiek hebt, is dit het moment om ze te pakken!’

  10. Speciale aanbiedingen en personalisatie
    Door een verkoop te personaliseren met een speciale aanbieding, incentive of coupon, kunnen kleine bedrijven een voorsprong krijgen op hun grotere tegenhangers, zegt Porter. “Dit kan zo simpel zijn als een handgeschreven bedankbriefje, gratis cadeaupapier of een speciale aanbieding voor terugkerende zaken.

    ‘Een persoonlijk tintje hebben’, zegt hij, ‘is iets dat kleine bedrijven kunnen doen wat veel grote bedrijven niet kunnen.’

Laten we beginnen met creëren

Geïnteresseerd in een landingspagina, een mooie website of kan je niet wachten om je producten te verkopen? Wij gaan met jou de samenwerking aan voor een kickstart van je onderneming.