website

10 redenen waarom het belangrijk is om een website te bouwen voor MKB bedrijven

Tenzij u een kleine ondernemer bent die niet geïnteresseerd is in het laten groeien van uw merk, moet u een website hebben. Tegenwoordig is het bouwen van een zakelijke website of e-commerce website eenvoudiger dan ooit: het kost niet veel geld, uw online winkel is niet beperkt tot kantooruren en het is een van de beste manieren van gratis adverteren.

Website
Het hebben van een website voor kleine bedrijven gaat niet alleen over het verkopen van uw goederen en services, maar ook over het bieden van iets waardevols aan potentiële klanten.

Weet u nog steeds niet hoe u met een website uw bedrijf kunt laten groeien?

Hier zijn tien redenen waarom elk bedrijf een website nodig heeft:

1. Uw klanten verwachten het.

Als dit de enige reden op de lijst was, zou het voldoende zijn. Denk er over na. Zou je een bedrijf vertrouwen dat geen website had?

Als u geen zakelijke website heeft, zoeken de digitaal onderlegde (en ongeduldige) klanten van vandaag misschien ergens anders. Bekijk deze lijst met details die klanten zeggen dat ze willen van een zakelijke website.

2. Het levert sociaal bewijs.

Negentig procent van de consumenten beweert dat online beoordelingen hun koopbeslissingen beïnvloeden.

U kunt vertrouwen op Google, Yelp en andere beoordelingssites om beoordelingen voor uw merk te hosten, maar u kunt op uw eigen website twee vliegen in één klap slaan.

Aangezien potentiële kopers u al online zoeken, is het opnemen van beoordelingen van klanten op uw site een geweldige manier om indruk te maken op potentiële kopers.

3. Jij bepaalt het verhaal.

Het is waar dat u geen controle heeft over wat anderen over u zeggen op socialemediakanalen, maar u kunt de publieke perceptie beïnvloeden door uw eigen verhaal te creëren via een zakelijke website.

Een bedrijfsblog helpt ondernemers om hun boodschap, missie en persoonlijkheid sneller onder de aandacht van hun doelgroep te brengen dan gedrukte advertenties of postbrochures.

Bovendien maken sociale pictogrammen die linken naar Facebook, Twitter, Instagram en andere netwerkplatforms het delen van uw inhoud gemakkelijker voor uw bezoekers die houden van wat ze zien.

4. Meer waar voor je geld.

Wanneer u een websitebouwer voor kleine bedrijven gebruikt, positioneert u uw bedrijf om duizenden meer potentiële klanten te bereiken voor minder dan u zou besteden aan het verzenden van tien brochures per traditionele post.

5. Je hebt geen uitgebreide codeer- of technische vaardigheden nodig. 

Wanneer een website door ons wordt opgeleverd wordt deze opgeleverd met een gratis drag & drop builder. Hierdoor is er geen codeer kennis vereist. Je kan makkelijk zelf afbeeldingen of teksten wijzingen en producten, pagina’s of berichten toevoegen.

6. Uw concurrenten hebben allemaal een bedrijfs website.

Consumenten beginnen hun koopreis doorgaans met onderzoek en aanbevelingen van collega’s en sociale netwerkverbindingen.

Studies tonen aan dat zodra een consument een idee heeft van wat ze nodig hebben of willen, ze beginnen met onderzoeken, en 72 procent van hen gaat online om educatief materiaal, recensies en beoordelingen te vinden.

Dus als u niet concurrerend blijft met uw concurrentie, geeft u kopers een reden om bij een ander merk te kopen.

7. Plaats nooit meer het bordje ‘Gesloten’. 

Niemand wil om 3 uur ‘s nachts werken, maar sommige mensen winkelen dan graag. Het hebben van een zakelijke website of e-commerce website betekent dat u altijd producten kunt verkopen – niet alleen tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

Een online winkel kan een dramatische boost in de verkoop betekenen, vooral als u rekening houdt met extra klanten die niet geografisch beperkt zijn. Uw online aanwezigheid ondersteunt ook marketingcampagnes, klantenservice, het opbouwen van klantrelaties, merkherkenning en bijna elk ander element van de inkomstenstroom.

Door uw website te combineren met marketingtools, seo (zoekmachine optimalisatie) en emailmarketing, kunt u nieuwe klanten bereiken en terugkerende klanten genereren.

8. Je wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google.

Overweeg dit: 81 procent van de consumenten doet online onderzoek voordat ze een aankoop doen. Dat betekent dat ze naar Google gaan en een of meer zoekwoorden typen, zoals ‘beste leren schoenen’ of, als ze weten wat ze willen, ‘handgemaakte Italiaanse leren damesschoenen in Rotterdam’.

Als u geen website voor uw bedrijf heeft, is de kans dat u op de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP) verschijnt nul. Maar als u een site heeft, kunt u deze optimaliseren voor zoekmachines, waardoor uw kansen om bovenaan de resultaten van Google te verschijnen worden vergroot en u meer zichtbaarheid krijgt bij potentiële klanten.

Long-tail zoekwoorden, metabeschrijvingen en titels zijn slechts enkele van de dingen die u op uw site kunt aanpassen om uw zoekmachineoptimalisatie (SEO) te verbeteren.

9. Creëer een informatiecentrum voor uw personeel.

Naast het helpen van klanten, kan uw bedrijfswebsite ook uw eigen werknemers ten goede komen.

Maak een ‘verweesde pagina’ (een pagina die nergens op de site zichtbaar is en dus niet te vinden is tenzij iemand de directe link krijgt) met zelfbedieningsvideo’s, instructiemateriaal of zelfs interne formulieren.

10. Breng uw producten en diensten onder de aandacht.

U kunt niet alleen uw producten weergeven of uw diensten gedetailleerd beschrijven met prachtige afbeeldingen, maar u kunt ook korte video-tutorials of downloadbare PDF-instructies geven om aarzelende klanten geen reden te geven om ergens anders heen te gaan om te kopen.

Laten we beginnen met creëren

Geïnteresseerd in een landingspagina, een mooie website of kan je niet wachten om je producten te verkopen? Wij gaan met jou de samenwerking aan voor een kickstart van je onderneming.